ESF+ projekts 4.2.3.1. “Skola Kopienā”
Projekta 4.2.3.1. pasākums “Integrēta “skola-kopiena” sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs.
Kuldīgas tehnoloģiju un tūrisma tehnikums 2024.gada septembrī sniedzis gatavības apliecinājumu slēgt līgumu ar valsts izglītības satura centru un piedalīties Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.– 2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa “Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti” projektā 4.2.3.1. pasākums “Integrēta “skola-kopiena” sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs”.
Projekta ietvaros paredzēts:
- Piedalīties starpresoru sadarbības stiprināšanas rekomendāciju aprobēšanā, sadarbības īstenošanas un informācijas apmaiņas procedūru aprakstu pilnveidē izglītības iestādes un pašvaldības līmenī .
- veicināt pedagogu, atbalsta personāla, un izglītojamo mentoriem piedalīties grupu supervīzijās.
- piedalīties mērķsadarbības un izglītojošos pasākumos (piemēram, konferencēs, domnīcās),
- Nodrošināt –
4.1. individualizēta atbalsta sniegšanu mērķgrupas izglītojamajiem, izstrādā un īsteno individuālā atbalsta plānus (turpmāk – IAP):
4.1.1.speciālistu atbalsts un konsultācijas izglītojamajam individuāli vai grupā:
4.1.1.1.pedagoga konsultācijas mācību priekšmetos un atbalsta pasākumu īstenošana izglītojamiem,
4.1.1.2izglītības psihologa, sociālā pedagoga, pedagoga palīga, speciālā pedagoga, pedagoga karjeras konsultanta, bibliotekāra, skolotāja logopēda, surdotulka, ergoterapeita atbalsts pēc nepieciešamības mērķa grupas izglītojamiem, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risks
4.2.slēgt līgumus ar finansējuma saņēmēja mentoru programmas apmācībā sagatavotajiem izglītojamo mentoriem IAP ietvaros izglītojamiem, kuriem ir konstatēts sociālās atstumtības vai priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas risks.
4.3.izstrādā skolas-kopienas iniciatīvu projektu iesniegumus un īsteno apstiprinātos iniciatīvu projektus sadarbībā ar biedrībām un nodibinājumiem;
4.4.izstrādā izglītības iestāžu partnerības projektu iesniegumus un īsteno apstiprinātos partnerības projektus lai sniegtu atbalstu izglītojamiem, vecākiem (personām, kas realizē aizgādību), pedagogiem un izglītības iestāžu vadītājiem pārejā uz mācībām latviešu valodā;
4.5.organizēt mērķsadarbības un izglītojošus pasākumus vecākiem (personām, kas realizē aizgādību), kā arī lasītprasmes veicināšanas pasākumus un nodrošina šiem pasākumiem norises telpas;
4.6.iesaistīt mērķa grupas izglītojamo (tai skaitā sociālās atstumtības un priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riskam pakļautu izglītojamo) vecākus (personas, kas realizē aizgādību) un izglītības iestāžu personālu sadarbības partnera īstenotajās atbalstāmajās darbībās projekta ietvaros.