Jauno mantotāju skolā izzina pilsētvides aktīvisma iespējas – KTTT

Jauno mantotāju skolā izzina pilsētvides aktīvisma iespējas

  1. aprīlī tehnikuma audzēknes Katrīna Spēkaine, Kitija Jērāne, Megija Valkovska un Kintija Liepiņa kopā ar skolotāju Lieni Peniķi piedalījās pilotprojekta “Jauno mantotāju skola” sestajā – noslēdzošajā nodarbība “Kas ir pilsētvides aktīvists un kā par tādu kļūt?”.

Nodarbības laikā tās dalībnieki viesojās pie biedrības “FreeRiga”, kas darbojas Lastādijas kvartālā Maskavas forštatē, lai diskutētu par kultūras vērtībām un publisko ārtelpu pilsētā.

Biedrības “FreeRiga” pārstāve Alise Ziemule stāstīja par nevalstisko organizāciju lomu pilsētvides “atdzīvināšanā”, veidojot “pašradītu pilsētu”. Tāpat bija iespēja uzzināt par biedrības darbu Rīgas apkaimju identitātes pētīšanā, ēku sakopšanā un atvēršanā radošai darbībai, kā arī publisku pasākumu rīkošanā.

Nodarbības otrajā daļā norisinājās radošā darbnīca ar biedrības “FreeRiga” rezidentu grupu “Dauga Spirit”, kuru talants ir spēja ar scenogrāfiskiem, inženieriskiem un mākslinieciskiem paņēmieniem tukšā vietā uzburt festivāla atmosfēru. Nodarbības praktiskajā daļā kopā ar Alisi Kazarinu no “Sun Art” bija iespēja pamestas ēkas fragmentu pārveidot par mākslas objektu, izmantojot krāsu baloniņus un “string art” tehniku.

Nodarbība tapusi sadarbībā ar biedrību “FreeRiga” un Valsts kultūrkapitāla fondu.

UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas iniciatīvas “Jauno mantotāju skola” dalībnieki no UNESCO ASP 2018./2019. gadā skolām tiekas reizi mēnesī izglītojošās tematiskās nodarbībās. Iniciatīvas mērķis ir vidusskolas vecuma jauniešus saistošā veidā iepazīstināt ar UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā iekļautā Rīgas vēsturiskā centra vērtībām, parādot, kā dažādos veidos iespējams iesaistīties kultūras mantojuma saglabāšanā un veicināšanā. Nodarbību cikla ietvaros jauniešiem un viņu pedagogiem ir iespējams klausīties nozares profesionāļu lekcijas un pieredzes stāstus par kultūras mantojuma mūsdienīgu saglabāšanu un izcelšanu, arhitektūru, dizainu, pilsētplānošanas procesiem, kā arī doties ekskursijās, pašiem restaurēt vēsturisku ēku koka detaļas, veidot mākslas instalācijas pilsētvidē, sadarbojoties ar māksliniekiem u.c.

Informāciju sagatavoja skolotāja Zanda Šlegelmilha sadarbībā ar UNESCO LNK komunikācijas konsultanti Kitiju Balcari. Foto: UNESCO LNK arhīvs, Liene Peniķe.