Seminārs “Kā runāt par medijpratību un informācijpratību?” – KTTT

Seminārs “Kā runāt par medijpratību un informācijpratību?”

7.decembrī Kuldīgas Tehnoloģiju un tūrisma tehnikuma skolotājas I.Kļaviņa, G.Meiere un Z.Šlegelmilha piedalījās seminārā “Kā runāt par medijpratību un informācijpratību ar skolēniem?” un akcijas “Pasaules lielākā mācību stunda” noslēguma pasākumā. Semināru organizēja UNESCO Latvijas Nacionālā komisija sadarbībā ar Latvijas Universitātes UNESCO Medijpratības un informācijpratības katedru un sniedza daudzpusīgu ieskatu šobrīd īpaši aktuālā tēmā. Semināra dalībnieki piedalījās Baltijas Pētnieciskās žurnālistikas centra “Re:baltica” žurnālistes Ingas Spriņģes interaktīvajā kritiskās domāšanas darbnīcā “Kā atpazīt uzticamu informāciju?”, kas sniedza ieskatu mūsdienu mediju darbības tendencēs, aktuālajos rīkos informācijas pārbaudei, kā arī pastāstīja par “sarkanajiem karogiem” informācijas pārbaudē un sociālo mediju lomu dezinformācijas izplatībā. Seminārā bija iespēja noklausīties Latvijas Universitātes UNESCO Medijpratības un informācijpratības katedras docentes Lauras Ardavas-Āboliņas lekciju par medijpratības un informācijpratības terminoloģiju un kontekstu, kādā šie termini veidojas, kā arī par secinājumiem no medijpratības sekmēšanas projekta “Medijpratības nodarbības Latvijas izglītības iestādēs”. Semināra dalībnieki tika iepazīstināti arī ar UNESCO veidotu materiālu pedagogiem par medijpratību un informācijpratību “Domā kritiski, klikšķini atbildīgi!” un praktiskām idejām mācību stundu veidošanai par šo tēmu.
Informāciju sagatavoja skolotāja Z.Šlegelmilha.